Handelsbetingelser for Special-pædagogisk forlag

Handelsbetingelser for Special-pædagogisk forlag

 

 

Salgs- og leveringsbetingelser (btb)

Salgs- og leveringsbetingelserne er senest opdateret den 10. juni 2018, og er gældende for alle køb af fysiske varer og digitale engangskøb, der foretages fra og med denne dato.


Indhold:

 

1 Indledning

Salg af varer og ydelser fra denne side foretages af Special-pædagogisk forlag, Vognmagergade 11, 1148 København K, CVR 76351910 (herefter kaldet SP-forlag). Henvendelser til SP-forlag kan ske via e-mail og telefonisk.

Ved køb af varer accepterer kunden at være bundet af salgs- og leveringsbetingelserne. Kunden opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder alene for salg til skoler, institutioner og erhvervsdrivende. Hvis du ønsker at foretage et køb som forbruger gælder andre salgs- og leveringsbetingelser.

 

2 Bindende købsaftale

SP-forlag tager forbehold for forkerte prisangivelser, trykfejl, udgåede varer, leveringssvigt, force majeure, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder.

Når kunden har bestilt en vare, modtager kunden en kvittering som bekræftelse af sin bestilling. Bindende købsaftale foreligger dog først, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse, hvori SP-forlag endeligt bekræfter købet. SP-forlag sender snarest muligt en ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om navn og adresse på den person, der har afgivet ordren, betalingsmåde samt en oversigt over de bestilte varer og ydelser. Kunden opfordres til at gemme ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen.

 

3 Priser

Alle opgivne priser er ekskl. moms, andre afgifter og gebyrer. Der kan derudover forekomme betalingskortgebyrer eller transportomkostninger, som i givet fald vil blive udregnet umiddelbart inden kunden vælger at gennemføre sit køb.

3.1 Moms
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms. På sp-forlag.dk kan kunden vælge at få priserne vist inkl. moms. Priserne gælder kun ved køb direkte hos SP-forlag.

Der pålægges 25% moms på varer til institutioner og virksomheder i Danmark.

3.2 Betaling og betalingsgebyrer
Det er muligt at handle som institution med EAN-nummer, på konto med kredit og med betalingskort.

3.3 Faktura
For institutioner med EAN nummer gælder, at faktura sendes elektronisk via EAN-nummer til betaling. En kopi af faktura sendes per e-mail til orientering.

For private institutioner og virksomheder, som har konto med kredit gælder, at faktura sendes per e-mail.

Betalingsbetingelserne fremgår af faktura.

3.4 Betalingskort
Betaling kan ske med følgende betalingskort:

Inden kunden vælger betalingskort, vil kunden få oplyst eventuelle kortgebyrer for de forskellige korttyper. Når kunden vælger et kort vises hele beløbet, der vil blive trukket fra kundens konto inkl. kortgebyr.

Betalingen hæves, når den fulde ordre er afsendt fra lageret. I tilfælde af restordre, hæves pengene først, når den sidste vare sendes fra lageret. Ved køb af eventuelle specialfremstillede varer, bliver betalingen dog hævet umiddelbart efter ordreafgivelse.

3.5 Ekspeditionsgebyr
SP-forlag pålægger et ekspeditionsgebyr på alle ordrer af fysiske varer.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via sp-forlag.dk, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges.

Satser for ekspeditionsgebyr kan ses her.

 

4 Levering

4.1 Fragtform
Alle ordrer til Danmark leveres med GLS.

Ordrer til Grønland, Færøerne, EU og øvrige verden sendes med GLS. På ordrer til levering i udlandet, bestilt via Kundeservice, opkræves altid den faktiske fragtomkostning baseret på ordrens vægt. Hertil lægges et ekspeditionsgebyr på 59 kr.

4.2 Track and trace
På ordrer sendt med GLS, modtager kunden en e-mail fra GLS med et track and trace-nummer til den e-mailadresse, som er opgivet ved købet. Der kan gå op til et døgn fra modtagelse af nummeret, til ordren kan følges.

4.3 Webadgang
Privatkunder får ved køb af fysiske varer i kategorien ’Har du bog, har du web’ ikke automatisk adgang til websitet. Adgang til websitet kræver, at man har et UNI login. Der kan gives adgang til websitet, hvis kunden henvender sig til Kundeservice, når varen modtages. Der gøres opmærksom på dette, inden kunden bekræfter sit køb.

4.4 Reklamationsret, reparation og afhjælpning
Hvis en vare ikke svarer til det bestilte, eller er varen beskadiget eller behæftet med graverende fejl, skal kunden kontakte Kundeservice senest 14 dage efter modtagelse af varen med henblik på en erstatning. Se mere under returret.

Kunden kan klage over en mangel ved produktet, medmindre manglen er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Kunden skal reklamere straks efter at manglen er konstateret. Hvis kunden ikke reklamerer rettidigt efter at have opdaget fejlen, mister kunden retten til at reklamere.

Hvis der foreligger en mangel, og hvis kunden har reklameret rettidigt, forpligter SP-forlag sig til, efter eget valg, at afhjælpe manglen enten ved reparation, ombytning eller tilbagebetaling af købsprisen.

SP-forlag forbeholder sig ret til at kræve bevis for reklamationen i form af fotodokumentation eller returnering af varen til SP-forlag hurtigst muligt med henblik på en undersøgelse af produktet. Returnering skal foregå godt emballeret og i godkendte emballager. En kopi af faktura skal vedlægges sammen med en detaljeret beskrivelse af manglen ved produktet.

Kunden hæfter for tab eller skader af produktet under transporten. Ved transportskader på grund af defekt eller mangelfuld emballage vil varen blive returneret til kunden uden afhjælpning af den oprindelige mangel. SP-forlag forbeholder sig retten til at kontrollere det returnerede produkt og til at afkræve en testafgift, hvis det viser sig, at produktet fungerer korrekt, og at reklamationen derfor ikke kan accepteres.

Hvis reklamationen ikke er foretaget korrekt, er SP-forlag berettiget til at returnere produktet til kunden og opkræve betaling for fragtomkostningerne hertil.

4.5 Klagemuligheder
Vi bestræber os på at løse eventuelle tvister i mindelighed og i forhold til vores handelsbetingelser.

 

5 Returret

5.1 Returret for kunder i Danmark
Der er 14 dages returret på alle fysiske varer fra den dag, kunden har modtaget varerne.

Ønsker kunden at returnere hele eller dele af en ordre, skal kunden kontakte Kundeservice telefonisk eller på e-mail. Er fristen for returret overholdt, godkender Kundeservice og sender per e-mail en returseddel til den kontaktperson, der oplyses. Retursedlen skal lægges sammen med de varer, der ønskes returneret. Varerne skal returneres inden den frist, der står på retursedlen. Pakker med returvarer sendes til:

Special-pædagogisk forlag
Birk Centerpak 32
7400 Herning

Er der mere end én pakke, skal retursedlen lægges i alle pakker. Indeholder pakken ikke en returseddel, eller er fristen på retursedlen ikke overholdt, vil pakken blive returneret til kunden for kundens regning.

Det er en forudsætning, at de returnerede varer er ubrugte, kurante, ubeskadigede og ustemplede. I modsat fald kan SP-forlag afvise at tage dem retur.

Udgifter i forbindelse med forsendelse af den returnerede vare påhviler kunden, som også har ansvar for varen under forsendelsen.

De nævnte returregler gælder også for kunder, som videresælger varer købt på sp-forlag.dk eller via direkte kontakt til Kundeservice.

5.1.1 Varer købt via Bogportalen
På varer købt via Bogportalen gælder også 14 dages returret. Returforespørgsel sendes via Bogportalen og skal godkendes af SP-forlag.

Det er en god ide at gemme kvitteringen for pakken, indtil pengene bliver krediteret.

 

6 Persondata

For at kunne handle hos SP-forlag, skal kunden som minimum oplyse navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer kunden har købt, i minimum 5 år fra udgangen af det pågældende regnskabsår i overensstemmelse med bogføringslovens § 10. Du kan læse mere om de persondataretlige betingelser i vores persondatapolitik

6.1 Cookies
Leverandøren benytter cookies for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. Læs mere om hvilke cookies, der benyttes.


 

 

Salgs- og leveringsbetingelser (btc)

Salgs- og leveringsbetingelserne er senest opdateret den 10. juni 2018, og er gældende for alle køb af fysiske varer, der foretages fra og med denne dato.


Indhold:

 

1 Indledning

Salg af varer og ydelser fra denne side foretages af Special-pædagogisk forlag, Vognmagergade 11, 1148 København K, CVR 76351910 (herefter kaldet SP-forlag). Henvendelser til SP-forlag kan ske e-mail og telefonisk.

Ved køb af varer accepterer kunden at være bundet af salgs- og leveringsbetingelserne. Kunden opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre sig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som betingelserne giver.

For at handle på webshoppen skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, såfremt du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder alene for forbrugere. Hvis du ønsker at foretage et køb som skole, institution eller erhvervsdrivende, gælder andre salgs- og leveringsbetingelser.

 

2 Bindende købsaftale

SP-forlag tager forbehold for forkerte prisangivelser, trykfejl, udgåede varer, leveringssvigt, force majeure, moms- og afgiftsændringer samt forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure begivenheder.

Når kunden har bestilt en vare, modtager kunden en kvittering som bekræftelse af sin bestilling. Bindende købsaftale foreligger dog først, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse, hvori SP-forlag endeligt bekræfter købet. SP-forlag sender snarest muligt en ordrebekræftelse pr. e-mail med oplysninger om navn og adresse på den person, der har afgivet ordren, betalingsmåde samt en oversigt over de bestilte varer og ydelser. Kunden opfordres til at gemme ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen.

 

3 Priser

Alle opgivne priser er ekskl. moms, andre afgifter og gebyrer. Der kan derudover forekomme betalingskortgebyrer eller transportomkostninger, som i givet fald vil blive udregnet umiddelbart inden kunden vælger at gennemføre sit køb.

3.1 Moms
Alle priser er opgivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms. På SP-forlag.dk kan kunden vælge at få priserne vist inkl. moms. Priserne gælder kun ved køb direkte hos SP-forlag.

Der pålægges 25% moms på varer til privatkunder i Danmark og EU.

3.2 Betalingskort
Betaling kan ske med følgende betalingskort:

Inden kunden vælger betalingskort, vil kunden få oplyst eventuelle kortgebyrer for de forskellige korttyper. Når kunden vælger et kort vises hele beløbet, der vil blive trukket fra kundens konto inkl. kortgebyr.

Betalingen hæves, når den fulde ordre er afsendt fra lageret. I tilfælde af restordre, hæves pengene først, når den sidste vare sendes fra lageret. Ved køb af eventuelle specialfremstillede varer, bliver betalingen dog hævet umiddelbart efter ordreafgivelse.

3.3 Ekspeditionsgebyr
SP-forlag pålægger et ekspeditionsgebyr på alle ordrer af fysiske varer.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via SP-forlag.dk, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges.

Satser for ekspeditionsgebyr kan ses her.

 

4 Levering

4.1 Fragtform
Alle ordrer til Danmark leveres med GLS.

Ordrer til Grønland, Færøerne, EU og øvrige verden sendes med GLS. På ordrer til levering i udlandet, bestilt via Kundeservice, opkræves altid den faktiske fragtomkostning baseret på ordrens vægt. Hertil lægges et ekspeditionsgebyr på 59 kr.

4.2 Track and trace
På ordrer sendt med GLS, modtager kunden en e-mail fra GLS med et track and trace-nummer til den e-mailadresse, som er opgivet ved købet. Der kan gå op til et døgn fra modtagelse af nummeret, til ordren kan følges.

4.3 Reklamationsret, reparation og afhjælpning
Hvis en vare ikke svarer til det bestilte, eller er varen beskadiget eller behæftet med graverende fejl, skal kunden kontakte Kundeservice senest 14 dage efter modtagelse af varen med henblik på en erstatning. Se mere under returret.

Kunden kan klage over en mangel ved produktet, medmindre manglen er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Kunden skal reklamere straks efter at manglen er konstateret. Hvis kunden ikke reklamerer rettidigt efter at have opdaget fejlen, mister kunden retten til at reklamere.

Hvis der foreligger en mangel, og hvis kunden har reklameret rettidigt, forpligter SP-forlag sig til, efter eget valg, at afhjælpe manglen enten ved reparation, ombytning eller tilbagebetaling af købsprisen.

SP-forlag forbeholder sig ret til at kræve bevis for reklamationen i form af fotodokumentation eller returnering af varen til SP-forlag hurtigst muligt med henblik på en undersøgelse af produktet. Returnering skal foregå godt emballeret og i godkendte emballager. En kopi af faktura skal vedlægges sammen med en detaljeret beskrivelse af manglen ved produktet.

Kunden hæfter for tab eller skader af produktet under transporten. Ved transportskader på grund af defekt eller mangelfuld emballage vil varen blive returneret til kunden uden afhjælpning af den oprindelige mangel. SP-forlag forbeholder sig retten til at kontrollere det returnerede produkt og til at afkræve en testafgift, hvis det viser sig, at produktet fungerer korrekt, og at reklamationen derfor ikke kan accepteres.

Hvis reklamationen ikke er foretaget korrekt, er SP-forlag berettiget til at returnere produktet til kunden og opkræve betaling for fragtomkostningerne hertil.

4.4 Klagemuligheder
Vi bestræber os på at løse eventuelle tvister i mindelighed og i forhold til vores handelsbetingelser.

 

5 Returret

5.1 Returret for kunder i Danmark
Der er 14 dages returret på alle fysiske varer fra den dag, kunden har modtaget varerne.

Ønsker kunden at returnere hele eller dele af en ordre, skal kunden kontakte Kundeservice telefonisk eller på e-mail. Er fristen for returret overholdt, godkender Kundeservice og sender per e-mail en returseddel til den kontaktperson, der oplyses. Retursedlen skal lægges sammen med de varer, der ønskes returneret. Varerne skal returneres inden den frist, der står på retursedlen. Pakker med returvarer sendes til:

Special-pædagogisk forlag
Birk Centerpak 32
7400 Herning

Er der mere end én pakke, skal retursedlen lægges i alle pakker. Indeholder pakken ikke en returseddel, eller er fristen på retursedlen ikke overholdt, vil pakken blive returneret til kunden for kundens regning.

Det er en forudsætning, at de returnerede varer er ubrugte, kurante, ubeskadigede og ustemplede. I modsat fald kan SP-forlag afvise at tage dem retur.

Udgifter i forbindelse med forsendelse af den returnerede vare påhviler kunden, som også har ansvar for varen under forsendelsen.

Det er en god ide at gemme kvitteringen for pakken, indtil pengene bliver krediteret.

 

6 Persondata

For at kunne handle hos SP-forlag, skal kunden som minimum oplyse navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer kunden har købt, i minimum 5 år fra udgangen af det pågældende regnskabsår i overensstemmelse med bogføringslovens § 10. Du kan læse mere om de persondataretlige betingelser i vores persondatapolitik

6.1 Cookies
Leverandøren benytter cookies for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. Læs mere om hvilke cookies, der benyttes.

 


 

 

Materialeabonnement (btb)

Med spf-materialeabonnement har I en enestående chance for at få materialerne i hånden og vurdere dem i fred og ro i 14 dage. I har ingen pligt til at købe hverken hele eller dele af pakken. I sender ganske enkelt det, I ikke er interesseret i, retur. Abonnementet er helt gratis. I betaler kun for det, I beholder, sammen med porto for fremsendelsen - og helt uden gebyrer. I binder jer ikke for et bestemt antal pakker, og I kan til enhver tid opsige abonnementet.

Der er fri returret!
Det er gratis at sende retur til os med GLS. I abonnementspakken ligger der hver gang en GLS retur label. Vær opmærksom på at retursedlen kun gælder hos GLS, og at I skal indlevere pakke i jeres lokale GLS pakkeshop. I kan finde den nærmeste shop på www.gls-pakkeshop.dk I kan selvfølgelig stadig benytte PostNord og selv betale portoen.

Hvad indeholder pakkerne?
De 10-11 pakker i hvert skoleår indeholder kun relevante nyheder. Det kan typisk være spil, letlæsning, fagbøger, opgavehæfter og tilbud om digitale produkter. Vi kan også sagtens finde på at lægge et ekstra tilbud ved.

Der er penge at spare
I har 2 uger til at se materialerne igennem. Det, I ikke ønsker at beholde, sender I retur til os – gratis med GLS. Når gennemsynsperioden er udløbet, datoen vil fremgå af følgebrevet, sender vi en faktura på det, I har beholdt, eventuelle ekstrabestillinger og den faktiske porto på forsendelsen. MEN vi trækker lige 20 % rabat fra, inden vi sender.

Det med småt
Der står intet med småt i en spf-abonnementsaftale, derimod skriver vi gerne med stort:

BETINGELSEN ER AT RETURFRISTEN BLIVER OVERHOLDT!

Det vil altid fremgå af følgebrevet, hvornår der er sidste frist for returnering. Retursedlen fra GLS gælder kun for abonnementspakken i abonnementsperioden.

DET ER KUN MULIGT AT RETURNERE INDEN SIDSTE FRIST.