IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

https://prod-sp-forlag.agdeploy.com/

Skriv til os

Vælg område

Hvad ønsker du at kontakte os om?

Faktura
Levering
Returvarer
Produktinfo og priser
Teknisk problem på webshop
Persondata
 
 
Få svar nu
Du har valgt: Levering

Vi har måske svaret herunder, så du slipper for at skulle skrive til os?

Hvor får man en kopi af faktura eller kreditnota?

I kan til enhver tid finde skolens fakturaer og kreditnotaer under "Min side" her på shoppen.
I kan også kontakte Kundeservice og oplyse hvilket faktura-/kreditnotanummer, det drejer sig om.

 

Den samme faktura er betalt to gange – hvordan får vi vores penge tilbage?

Send en mail til debitor@lrforlag.dk og vedhæft fakturanummer, samt skolens kontonummer, så behandler vores økonomiafdeling skolens forespørgsel.

Hvorfor har vi modtaget den samme faktura flere gange?

  1. Hvis der er tale om en folkeskole, bliver der til information sendt kopier af faktura på mail og med posten – disse er markeret med ”dette er en kopi” og skal ikke betales, da de også bliver sendt elektronisk over skolens EAN-nummer.
     
  2. Hvis der er tale om en privat- eller friskole, modtager skolen en faktura med posten og en på mail.
     
  3. Når du bestiller som privat med betalingskort, modtager du også en faktura på din bestilling til orientering.

Kan man som privatperson betale med faktura?

Nej, som privatperson kan du kun betale med betalingskort.

Kan man som virksomhed vælge fakturabetaling?

Ja, man skal da oprette sig som kunde og vælge ”virksomhed” som profiltype.

Derefter skal man udover navn, adresse etc. også oplyse CVR-nummer, så vil man få mulighed for at vælge fakturabetaling.

Køber I digitale materialer, kræves der derudover også et institutionsnummer (UVM-ID).

Hvordan vælger man fakturabetaling?

Du skal logge ind med dit UNI-login. Herefter vil systemet selv finde skolens konto og sende faktura. Hvis du ikke får mulighed for at vælge fakturabetaling, skal du muligvis opdatere dine personlige oplysninger under ”min profil”. Hvis din profil står som ”privat” skal du ændre den til ”institution”. Kontrollér herefter, at leverings- og faktureringsoplysninger er korrekte. Hvis du stadigvæk ikke får lov til at vælge fakturabetaling, kontakt da Kundeservice.

Husk at du skal trykke ”opdater profil” nederst på siden, når du har ændret dine oplysninger.

Som privatperson kan du kun betale med betalingskort.

Jeg ønsker at få faktura uden moms, da jeg bor i udlandet. Hvad gør jeg?

Alle ordrer som er bestilt via alinea.dk pålægges 25% dansk moms.

I øvrigt gælder:

Indenfor EU:
Virksomheder indenfor EU kan få faktura uden moms, hvis de oplyser et gyldigt VAT nummer eller virksomhedsnummer. Alinea forbeholder sig ret til at få verificeret det oplyste nummer, før godkendelse til momsfritagelse. Private indenfor EU skal betale dansk moms, og det refunderes ikke.

Udenfor EU:
Virksomheder og private udenfor EU, herunder Grønland og Færøerne:

Der opkræves ikke moms på faktura for varer leveret udenfor EU, med mindre ordren er bestilt på alinea.dk.

Alinea refunderer momsen, hvis varerne er udført til et land udenfor EU indenfor kort tid, og den originale faktura er blevet toldstemplet i lufthavnen ved udførelse. Hvis varerne er leveret til et land udenfor EU, skal kunden henvende sig på det respektive lands toldkontor og få toldstemplet den originale faktura. Den toldstemplede faktura skal herefter indsendes pr. mail til info@alinea.dk eller brev til:

Alinea Salgssupport
Vognmagergade 11, 2.sal
1148 København K.

Alinea udsteder herefter en kreditnota og refunderer momsen.

Jeg vil gerne bede om en kopi af en faktura eller kreditnota, hvad gør jeg?

Kontakt Kundeservice og oplys meget gerne hvilket ordrenummer eller fakturanummer det drejer sig om. Du kan også finde dine fakturaer under "Min side" her på shoppen.

Vi mangler bøger på vores levering – hvad gør vi?

Jeres reklamationsret er 14 dage fra varen er modtaget. Hvis I har fået et forkert antal eller er nogle af bøgerne slet ikke med i jeres levering, kan det skyldes restordrer, pakkefejl, eller at titlen ikke er udkommet endnu.

Start derfor med at kigge på jeres følgeseddel og se, om den passer med antallet af hvad der er i kassen. Hvis der ud for en titel står 0, så er det fordi bogen er i restordre eller ikke udkommet endnu. Hvis der fx står 5 ud for titlen og pakken ikke indeholder 5 bøger, så er det en pakkefejl.

Ved en pakkefejl skal I kontakte kundeservice på mail eller via telefon. Det er en god idé at have faktura og følgeseddel ved hånden, når I kontakter kundeservice.

Hvis du har købt dine bøger gennem Biblioteksmedier, iMusic eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Hvorfor har vi fået en faktura, men ikke modtaget leveringen?

Hvis I ikke har modtaget jeres levering, skal I starte med at tjekke, hvilken leveringsadresse I har skrevet i den profil, varen er bestilt fra. Hvis der er skrevet en forkert leveringsadresse, skal I kontakte kundeservice. Det er en god idé at have fakturaen klar, så vi hurtigt kan spore jeres levering. 

Vi har en fejl i vores levering, hvad skal vi gøre?

Hvis I har fået et forkert antal eller er nogle af bøgerne slet ikke med i jeres levering, kan det skyldes restordrer, pakkefejl, eller at titlen ikke er udkommet endnu.

Start derfor med at kigge på jeres følgeseddel og se, om den passer med antallet af hvad der er i kassen. Hvis der ud for en titel står 0, så er det fordi bogen er i restordre eller ikke udkommet endnu. Hvis der fx står 5 ud for titlen og pakken ikke indeholder 5 bøger, så er det en pakkefejl.

Ved en pakkefejl skal I kontakte kundeservice på mail eller via telefon. Det er en god idé at have faktura og følgeseddel ved hånden, når I kontakter kundeservice.

Sender I også materialer til udlandet?

Ja, du kan bestille materialer til levering i udlandet. Se også vores handelsbetingelser.

En eller flere af de materialer jeg har bestilt, er ikke i pakken. Hvad skyldes det?

Bogen kan være i restordre. Det kan skyldes at den er ved at blive genoptrykt, eller at bogen er udkommet, men endnu ikke frigivet fra lageret. Kontakt kundeservice for at få at vide, hvornår bogen kommer på lager igen, eller hvornår den er klar til salg.

Det kan også skyldes at ordren er delt op i flere leverancer. Disse kan i travle perioder blive leveret over flere dage.

Hvis det manglende materiale er et digitalt produkt (f.eks. kopisider, i-bog eller andet) kan det findes under "Min side" senest 24 timer efter bestilling.

Hvor lang er leveringstiden?

Vores normale leveringstid til Danmark er inden for 3-4 arbejdsdage, fra du har afgivet bestillingen. Til udlandet afhænger leveringstiden af fragtformen og land. Ordren afsendes normalt efter 2-3 hverdage fra Danmark.

Hvor mange dages returret er der på fysiske materialer?

Når I handler hos Special-pædagogisk forlag, har I 14 dages returret på fysiske materialer fra den dag, pakken er modtaget på matriklen. Dette gælder også for eventuelle reklamationer pga. beskadigelse eller fejl på et produkt.

Sådan returneres en bestilling

For at returnere en bestilling, skal I henvende jer til Kundeservice, enten på mail eller telefon, og oplyse fakturanummer, samt navn og mailadresse den person, der står for returforsendelsen. Hvis I henvender jer inden jeres 14 dages returret er udløbet, godkendes jeres returforsendelse og skolen modtager en returformular, der skal vedlægges. I står selv for returfragt.

Hvis der ikke vedlægges en returformular, eller hvis varerne er beskadiget, afviser vores lager returforsendelsen og sender varerne tilbage for jeres regning.

Returadressen er:

Special-pædagogisk forlag
Birk Centerpark 32
7400 Herning

Adressen vil også fremgå af jeres faktura.

Hvis du har købt dine bøger gennem Bibmedia, iMusic eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Skolen har sendt en pakke retur. Hvornår kommer kreditnota?

Fra vores lager modtager forsendelsen, går der som regel 10 dage, inden vi registrerer returen i systemet og refunderer prisen på bøgerne. Bemærk, at ekspeditionsgebyr ikke refunderes.

Kan man fortryde køb af digitale varer?

Nej, det er ikke muligt at fortryde køb af digitale varer.

Jeg har betalt med betalingskort og sendt bøger retur, hvordan får jeg mine penge tilbage?

Via vores aftale med PBS og betalingsudbyderen Quickpay tilbagefører vi pengene til din konto, når fakturaen er krediteret. Faktura bliver krediteret, når vores lager har registreret din pakke retur fra PostNord.

Vi vil gerne sende bøger retur, hvordan gør vi?

For at returnere en bestilling, skal I henvende jer til Kundeservice, enten på mail eller telefon, og oplyse fakturanummer, samt navn og mailadresse den person, der står for returforsendelsen. Hvis I henvender jer inden jeres 14 dages returret er udløbet, godkendes jeres returforsendelse og skolen modtager en returformular, der skal vedlægges. I står selv for returfragt. 

Hvis der ikke vedlægges en returformular, eller hvis varerne er beskadiget, afviser vores lager returforsendelsen og sender varerne tilbage for jeres regning.

Jeg har sendt materialer retur, hvornår får jeg en kreditnota?

Det kan tage op til 14 dage, fra du har sendt pakken retur, til du modtager en kreditnota. Kreditering sker automatisk efter scanning af de returnerede bøger, forudsat at der i pakken var vedlagt en kopi af faktura/følgeseddel. Hvis der ikke er vedlagt faktura/følgeseddel, kan bøgerne ikke krediteres.

Hvor kan man købe konkrete materialer?

Du finder alle vores konkrete materialer her.

Hvor meget er ekspeditionsgebyret på?

Der pålægges et ekspeditionsgebyr på 59 kr. ex. moms på alle ordrer til Danmark, både for skoler og private. Dette gælder uanset hvor mange materialer, der bestilles og uanset om det bestilles online, eller ved henvendelse til kundeservice.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt via alinea.dk, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges. 
Grønland og Færøerne: 354,00 kr.
EU: 295,00 kr.
Øvrige verden: 590,00 kr. 

Hvis I bestiller digitale materialer online, vil der dog ikke blive pålagt et ekspeditionsgebyr.

Hvad er et UNI-login?

Vi giver adgang til vores digitale læremidler via UNI-login. Når du har købt materialet, åbnes adgangen automatisk, og du og dine elever skal blot bruge jeres UNI-login til at logge på materialet.

UNI-Login er knyttet til institutionen via institutionsnummeret.

Du kan læse mere om UNI-Login på STIL's hjemmeside.

Hvorfor er min bruger blokeret?

Hvis du har prøvet at logge ind 5 gange med en forkert adgangskode, bliver din bruger spærret i en time. Hvis du sidst har bestilt før december 2016, skal du muligvis have nulstillet din adgangskode. Det kan du gøre ved at trykke ”glemt adgangskode” under boksen ”alm. login”. Herefter vil du få fremsendt en mail med et link, hvor du kan sætte en ny adgangskode.

Husk at du skal trykke ”opdater profil” nederst på siden efter at du har indtastet din nye adgangskode.

Ingen resultat

Hvad er et UNI-login?

Vi giver adgang til vores digitale læremidler via UNI-login. Når du har købt materialet, åbnes adgangen automatisk, og du og dine elever skal blot bruge jeres UNI-login til at logge på materialet.

UNI-Login er knyttet til institutionen via institutionsnummeret.

Du kan læse mere om UNI-Login på STIL's hjemmeside.

Hvad er et UNI-login?

Vi giver adgang til vores digitale læremidler via UNI-login. Når du har købt materialet, åbnes adgangen automatisk, og du og dine elever skal blot bruge jeres UNI-login til at logge på materialet.

UNI-Login er knyttet til institutionen via institutionsnummeret.

Du kan læse mere om UNI-Login på STIL's hjemmeside.

Indtast din forespørgsel

Fortæl os hvad vi kan hjælpe med

Filer skal være mindre end 5 MB.
Tilladte filtyper: gif jpg jpeg png pdf doc docx