IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

https://www.sp-forlag.dk

Skriv til os

Vælg område

Hvad ønsker du at kontakte os om?

Faktura
Levering
Returvarer og reklamationer
Produktinfo og priser
Teknisk problem på webshop
Persondata
 
 
Få svar nu
Du har valgt: Levering

Vi har måske svaret herunder, så du slipper for at skulle skrive til os?

Den samme faktura er betalt to gange. Hvordan får jeg skolens penge tilbage?

Send os en mail, hvor du vedhæfter fakturanummeret og skolens kontonummer, så behandler vores økonomiafdeling din forespørgsel.

Hvorfor har jeg modtaget den samme faktura flere gange?

Er der tale om en folkeskolen, sender vi til information kopier af fakturaen på mail og med posten – disse er markeret ”dette er en kopi” og skal ikke betales, da de også bliver sendt elektronisk over skolens EAN-nummer.

Er der tale om en privat- eller friskole, modtager skolen en faktura med posten og en på mail.

Bestiller du som privatperson med betalingskort, modtager du også en faktura på din bestilling til orientering.

Kan jeg som privatperson betale med faktura?

Nej, som privatperson kan du kun betale med betalingskort.

Kan man som virksomhed vælge fakturabetaling?

Ja, man skal da oprette sig som kunde og vælge ”virksomhed” som profiltype.

Derefter skal du ud over navn, adresse etc. også oplyse CVR-nummer, så vil du få mulighed for at vælge fakturabetaling.

Køber du digitale materialer, skal du også oplyse et institutionsnummer (UVM-ID).

Hvordan vælger jeg fakturabetaling?

Du skal logge ind med dit UNI-login her på siden. Herefter vil systemet selv finde skolens konto og sende en faktura. Hvis du ikke får mulighed for at vælge fakturabetaling, skal du muligvis opdatere dine personlige oplysninger under ”min profil”. Hvis din profil står som ”privat”, skal du ændre den til ”institution”. Kontrollér herefter, at leverings- og faktureringsoplysningerne er korrekte. Hvis du stadigvæk ikke får lov til at vælge fakturabetaling, kontakt da Kundeservice.

Husk at trykke ”opdater profil” nederst på siden, når du har ændret dine oplysninger.

Som privatperson kan du kun betale med betalingskort.

Jeg ønsker at få faktura uden moms, da jeg bor i udlandet. Hvad gør jeg?

Alle ordrer som er bestilt her på webshoppen pålægges 25% dansk moms.

I øvrigt gælder:

Indenfor EU:
Virksomheder inden for EU kan få faktura uden moms, hvis de oplyser et gyldigt VAT- eller virksomhedsnummer. Vi forbeholder os retten til at få verificeret det oplyste nummer, før godkendelse til momsfritagelse. Private inden for EU skal betale dansk moms, og det refunderes ikke.

Udenfor EU:
Virksomheder og private uden for EU, herunder Grønland og Færøerne:

Der opkræves ikke moms på faktura for varer leveret uden for EU, med mindre ordren er bestilt på vores webshop.

Alinea refunderer momsen, hvis varerne er udført til et land uden for EU inden for kort tid, og den originale faktura er blevet toldstemplet i lufthavnen ved udførelse. Hvis varerne er leveret til et land uden for EU, skal du som kunde henvende dig på det respektive lands toldkontor og få toldstemplet den originale faktura. Den toldstemplede faktura skal herefter indsendes pr. mail eller brev til:

Alinea Salgssupport
Vognmagergade 11, 2.sal
1148 København K.

Vi udsteder herefter en kreditnota og refunderer momsen.

Hvordan får jeg en kopi af en faktura eller kreditnota?

Du kan til enhver tid finde skolens fakturaer og kreditnotaer under "Mine ordrer", når du er logget ind her på webshoppen. Du kan også kontakte Kundeservice og oplyse, hvilket faktura-/kreditnotanummer det drejer sig om.

Hvordan sporer jeg en pakke?

Når du bestiller online eller direkte hos Kundeservice, modtager du en bekræftelse med et Track&Trace-link, så du kan spore din pakke gennem GLS. Hvis du er kommet til at slette mailen med din ordrebekræftelse, kan du til enhver tid henvende dig til Kundeservice og få tilsendt et nyt link eller dit pakkenummer.

Hvorfor har vi fået en faktura, men ikke modtaget leveringen?

Hvis du ikke har modtaget din levering, skal du starte med at tjekke, hvilken leveringsadresse du har skrevet i den profil, varen er bestilt fra. Hvis der er skrevet en forkert leveringsadresse, skal du kontakte Kundeservice. Det er en god idé at have fakturaen klar, så vi hurtigt kan spore din levering.

Der er en fejl i min levering. Hvad skal jeg gøre?

Din reklamationsret er 14 dage fra varen er modtaget. Hvis du har fået et forkert antal bøger, eller hvis nogle af bøgerne slet ikke er med i leveringen, kan det skyldes en pakkefejl, at titlen endnu ikke er udkommet eller at bøgerne er i restordre.

Start derfor med at kigge på din følgeseddel. På den kan du se, om antallet af bøger stemmer overens med antallet af bøger i kassen.

Hvis der ud for en titel står 0, er det fordi bogen er i restordre eller endnu ikke er udkommet. Vi eftersender materialer, der er i restordre, når de igen er på lager. Det samme gælder bøger, der endnu ikke er udkommet.

Der er tale om en pakkefejl, hvis der eksempelvis står 5 ud for en titel på følgesedlen, uden at pakken indeholder 5 eksemplarer af den pågældende bog. Ved en pakkefejl skal du kontakte Kundeservice. Det er en god idé at have faktura og følgeseddel ved hånden, når du kontakter Kundeservice.

Hvis du har købt dine bøger gennem Biblioteksmedier, iMusic eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Hvis det manglende materiale er et digitalt produkt (f.eks. kopisider, i-bog eller andet), kan du finde det på MinSide senest 24 timer efter bestilling.

Sender I også materialer til udlandet?

Ja, du kan bestille materialer til levering i udlandet. Se også vores handelsbetingelser.

Hvornår kommer de bøger, jeg har bestilt?

Vores normale leveringstid for fysiske materialer til Danmark er inden for 3-4 arbejdsdage, fra du afgiver bestillingen. Til udlandet afhænger leveringstiden af fragtform og land. Ordren afsendes normalt efter 2-3 hverdage fra Danmark.

Bemærk, at der kan forekomme længere leveringstid i travle perioder, f.eks. i ugerne før og efter sommerferien.

Hvor mange dages returret er der på fysiske materialer?

Når du handler hos Special-pædagogisk Forlag, har du 14 dages returret på fysiske materialer fra den dag, pakken er modtaget på matriklen. Dette gælder også for eventuelle reklamationer pga. beskadigelse eller fejl på et produkt.

Hvordan returnerer jeg en bestilling?

For at returnere en bestilling, skal du henvende dig til Kundeservice og oplyse fakturanummer samt navn og mailadresse på den person, der står for returforsendelsen. Hvis du henvender dig inden den 14 dages returret udløber, godkendes returforsendelsen og skolen modtager en returformular, der skal vedlægges. Skolen står selv for returfragt.

Hvis der ikke vedlægges en returformular, eller hvis varerne er beskadiget, afviser vores lager returforsendelsen og sender varerne tilbage for skolens regning.

Returadressen er:

Special-pædagogisk Forlag
Birk Centerpark 32
7400 Herning

Adressen vil også fremgå af din faktura.

Hvis du har købt dine bøger gennem Bibmedia, iMusic eller en boghandler, skal du kontakte dem.

En vare var beskadiget, da jeg modtog den. Hvad gør jeg?

Din reklamationsret er 14 dage fra du modtager varen. Hvis du modtager en beskadiget eller på anden måde ukurant vare, bedes du kontakte Kundeservice. For at vi kan behandle sagen, er det vigtigt, at du sender et billede af varen, så vi kan dokumentere, at den ikke lever op til vores krav.

Hvis du har købt dine bøger gennem Bibmedia, iMusic eller en boghandler, skal du kontakte dem.

Kan jeg fortryde køb af digitale varer?

Nej, det er ikke muligt at fortryde køb af digitale varer.

Jeg har betalt med betalingskort og sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?

Vi tilbagefører beløbet til din konto, når fakturaen er krediteret. Det sker, når vores lager har registreret din pakke retur fra PostNord.

Jeg har sendt materialer retur. Hvornår får jeg refunderet beløbet?

Det kan tage op til 14 dage, fra du har sendt en pakke retur, til du får refunderet prisen på materialerne. Tilbagebetalingen sker automatisk efter scanning af de returnerede materialer, forudsat at du har vedlagt en kopi af faktura/følgeseddel i pakken. Hvis du ikke har vedlagt faktura/følgeseddel, kan vi ikke refundere beløbet.

Bemærk, at ekspeditionsgebyr ikke refunderes.

Hvor kan jeg købe konkrete materialer?

Du finder alle vores konkrete materialer her.

Hvordan opsiger jeg et abonnement?

Opsigelse af et abonnement skal ske skriftligt, enten på mail eller brev.

Hvad er fordelen ved at få et prøveabonnement på en i-bog i stedet for en fysisk bog?

En i-bog giver alle lærere på skolen adgang til elevbog og lærervejledning. En i-bog er også beriget med de digitale ressourcer, der knytter sig til den fysiske bog, hvor man får adgang fra bogens website.

Med i-bog kan alle lærere se bogen, når de har tid, eller I kan på et fagudvalgsmøde sætte den op på en interaktiv tavle og gennemgå bogen sammen.

Hvor meget er ekspeditionsgebyret på?

Vi pålægger et ekspeditionsgebyr på 59 kr. eksklusive moms på alle ordrer til Danmark, både for skoler og private. Dette gælder uanset hvor mange materialer, du bestiller og uanset om du bestiller online, eller ved henvendelse til kundeservice.

På ordrer til levering i udlandet, bestilt på webshoppen, er fragtomkostningerne indeholdt i det ekspeditionsgebyr, som ordren pålægges. 
Grønland og Færøerne: 354,00 kr.
EU: 295,00 kr.
Øvrige verden: 590,00 kr.

Hvis du bestiller digitale materialer online, vil der ikke blive pålagt et ekspeditionsgebyr.

Hvad er et UNI-login?

Vi giver adgang til vores digitale læremidler via UNI-login. Når din skole køber et materiale, åbnes adgangen automatisk, hvorefter du og dine elever kan bruge jeres UNI-login, når I tilgår materialet.

UNI-Login er knyttet til institutionen via institutionsnummeret.

Du kan læse mere om UNI-Login på STIL's hjemmeside.

Hvorfor er min bruger blokeret?

Hvis du har prøvet at logge ind 5 gange med en forkert adgangskode, bliver din bruger spærret i en time.

Hvis du sidst har bestilt før december 2016, skal du muligvis nulstille din adgangskode. Det kan du gøre ved at trykke ”Glemt adgangskoden” i boksen ”Private og virksomheder” eller "Alm. login". Herefter vil du modtage en mail med et link, hvor du kan oprette en ny adgangskode.

Husk, at du skal trykke ”Opdater profil” nederst på siden, når du har indtastet din nye adgangskode.

Ingen resultat

Hvad er et UNI-login?

Vi giver adgang til vores digitale læremidler via UNI-login. Når din skole køber et materiale, åbnes adgangen automatisk, hvorefter du og dine elever kan bruge jeres UNI-login, når I tilgår materialet.

UNI-Login er knyttet til institutionen via institutionsnummeret.

Du kan læse mere om UNI-Login på STIL's hjemmeside.

Hvad er fordelen ved at få et prøveabonnement på en i-bog i stedet for en fysisk bog?

En i-bog giver alle lærere på skolen adgang til elevbog og lærervejledning. En i-bog er også beriget med de digitale ressourcer, der knytter sig til den fysiske bog, hvor man får adgang fra bogens website.

Med i-bog kan alle lærere se bogen, når de har tid, eller I kan på et fagudvalgsmøde sætte den op på en interaktiv tavle og gennemgå bogen sammen.

Hvad er et UNI-login?

Vi giver adgang til vores digitale læremidler via UNI-login. Når din skole køber et materiale, åbnes adgangen automatisk, hvorefter du og dine elever kan bruge jeres UNI-login, når I tilgår materialet.

UNI-Login er knyttet til institutionen via institutionsnummeret.

Du kan læse mere om UNI-Login på STIL's hjemmeside.

Indtast din forespørgsel

Fortæl os hvad vi kan hjælpe med

Filer skal være mindre end 5 MB.
Tilladte filtyper: gif jpg jpeg png pdf doc docx