Førskole og børnehaveklasse (72)
Tilpas udvalg
Vælg kategori Se alle titler
Tilpas udvalg
IndlæserVent venligst…
Indlæser
Serie
Alle med følger det enkelte barn i et letlæst, cirkelformet skema fra 1-6 år og er en hjælp til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar...

Alle med følger det enkelte barn i et letlæst, cirkelformet skema fra 1-6 år og er en hjælp til pædagoger, dagplejere og andre ansatte med ansvar for børn i dagtilbud. Personalet kan ud fra en række udsagn følge, om barnet udvikler sig som ønsket, eller om der er områder, hvor barnet ikke udvikles alderssvarende. Materialet dækker seks udviklingsområder: sprog, socio-emotionel udvikling, leg, trivsel, hverdagsaktiviteter og sansning/motorik.

Alle med består af observationsskemaer og en vejledning.

Serie
Begrebsforståelse afdækker børns begrebsforståelse og henvender sig til de ældste børn i daginstitutioner samt elever i børnehaveklasse, 1. og ...

Begrebsforståelse afdækker børns begrebsforståelse og henvender sig til de ældste børn i daginstitutioner samt elever i børnehaveklasse, 1. og 2. klasse.

Børns begrebsforståelse er en forudsætning for læring, og med dette materiale er det nemt at kortlægge barnets udfordringer med begrebsindlæring.

Håndbogen Begrebsaktiviteter giver støtte til at iværksætte en sprogpædagogisk indsats for børn, som ikke har de grundbegreber på plads, der er en væsentlig forudsætning for læring i indskolingen.

Begrebsforståelse består af observationsskemaer, en vejledning og håndbogen Begrebsaktiviteter.

Serie
Bøgerne om Hermann handler om små og store hverdagsoplevelser, som børn i 3-4-års alderen kan glæde sig over og relatere til. Samtidig træner b...

Bøgerne om Hermann handler om små og store hverdagsoplevelser, som børn i 3-4-års alderen kan glæde sig over og relatere til. Samtidig træner børnene deres kendskab til grundlæggende følelser og sociale kompetencer. Gennem bøgerne lærer børnene at blive fortrolige med menneskets seks basale følelser: glæde, vrede, overraskelse, at være ked af det, bange og følelsen af afsky.

Som inspiration til pædagogen er der oplæg til dukkespil med hånddukkerne fra De første trin samt spørgsmål og idéer til samtale med børnene bagest i bogen.

Hånddukkerne Hund og Snegl kan købes separat.

Serie
Hit med... er en række materialer, som stimulerer børns sproglige udvikling. Materialerne er målrettet børn i daginstitutioner og elever i indskol...

Hit med... er en række materialer, som stimulerer børns sproglige udvikling. Materialerne er målrettet børn i daginstitutioner og elever i indskolingen.

Gennem samtale, højtlæsning og lege trænes og stimuleres børnenes sproglige opmærksomhed, og på den måde styrkes de færdigheder, der bl.a. fremmer læseindlæringen.

Serie
Børn i alderen 2-5 år omgives af, udforsker og bruger matematik i mange af deres aktiviteter. MIO er et observationsmateriale, som hjælper pædagog...

Børn i alderen 2-5 år omgives af, udforsker og bruger matematik i mange af deres aktiviteter. MIO er et observationsmateriale, som hjælper pædagogen med at kortlægge det enkelte barns matematiske opmærksomhed og synliggøre, hvilke tiltag der kan være gavnlige for at støtte barnets matematiske udvikling. I materialet beskæftiger børnene sig ikke med skolematematik, men med førfaglige begreber, som de får erfaringer med gennem hverdagsaktiviteter og lege.

MIO består af observationsark og en vejledning.

Serie
Sprogudviklingen er afgørende for harmonien i et barns samlede udvikling. Både i småbørnsalderen og senere, når barnet begynder sin indlæring i ...

Sprogudviklingen er afgørende for harmonien i et barns samlede udvikling. Både i småbørnsalderen og senere, når barnet begynder sin indlæring i skolen, spiller de sproglige færdigheder en central rolle.

TRAS er udviklet ud fra et ønske om at give et let anvendeligt og effektivt redskab til professionelle voksne, som er med til at tage vare på sprogudviklingen hos børn. Materialet skaber et overblik over hvert enkelt barns udvikling og fremhæver det, der trænger til at blive styrket.

TRAS består af observationsskemaer, en vejledning og en håndbog.

Serie
Både sociale, kulturelle og miljømæssige faktorer påvirker et barns sansemotoriske udvikling og har stor betydning for, hvilke færdigheder barnet...

Både sociale, kulturelle og miljømæssige faktorer påvirker et barns sansemotoriske udvikling og har stor betydning for, hvilke færdigheder barnet har mulighed for at udvikle og motiveres til at lære. TrasMo er udviklet til at fremme en tidlig, målrettet indsats og kan anvendes i det pædagogiske arbejde i daginstitutioner, dagplejer og ved forældresamtaler.

Materialet er henvendt børn i alderen 2-5 år og er inddelt i tre aldersgrupper: 2-3 år, 3-4 år og 4-5 år. TrasMo er også velegnet til kommende skolebørn, fordi der indgår mange aktiviteter, som er vigtige at mestre ved skolestart.  

TrasMo består af observationsskemaer og en manual.

Serie
Trin for trin er en serie af pædagogisk tilrettelagte materialer til børn og unge i alderen 4-15 år, som arbejder systematisk med at udvikle deres ...

Trin for trin er en serie af pædagogisk tilrettelagte materialer til børn og unge i alderen 4-15 år, som arbejder systematisk med at udvikle deres personlige og sociale kompetencer. Disse kompetencer er den vigtigste forudsætning for, at børn trives, og at de udvikler sig fagligt og socialt. Materialerne giver også pædagogen og læreren redskaber til at forebygge vold og mobning og fremme empati.

Serien indeholder:

  • De første trin: De ældste børn i daginstitutionen
  • Skoletrin: Elever i indskolingen
  • Ville, vove, vælge!: Elever på mellemtrinnet

Der findes desuden en række supplerende materialer.

Sider